światła cofania
Zwiń
X
-
światła cofania
Witam serdecznie wszystkich.
Choć na forum jetem od kilku lat, jest to mój pierwszy post.
Od niedawna (trzy dni) jestem posiadaczem O2 model 2006 kombi. Poprzednio dwie O1.
Dziś zauważyłem, że jeno światło cofania (lewe) nie świeci. W pierwszym momencie myślę żarówka więc nie problem. Kupiłem nową wymieniłem i dalej nie świeci.
Wdrapałem się do domu po miernik i z powrotem. Woltomierz pokazuje 0,5 V przy włączonym wstecznym i wyjętej żarówce, prawa lampa świeci normalnie. Szukałem w bezpiecznikach, ale chyba niema oddzielnego dla wstecznego L i R. Pod wykładziną w bagażniku są dwie kostki na wiązce kabli. trudno się do nich dostać bez jej zdjęcia, ale włożyłem jakoś rękę i pomajdrowałem kabelkami przy wtyczkach. wygląda że wszystko jest OK, a lampa dalej nie zaświeciła. Informacji na zegarach o spalonej żarówce również nie ma (działa na pewno, bo zapaliła się przy przepalonej pozycji z przodu).
Drugie wrażenie oglądając już te lampy to takie, że pozycje z tyłu świecą jakby niepełną mocą. Co prawda są cztery żarówki w każdej lampie więc sumarycznie powinno się zgadzać. Czy tak jest prawidłowo, czy coś jednak jest źle z tymi lampami?
Proszę o wyrozumiałość dla "nowego" członka klubu i sugestie co sprawdzić jeszcze. a może ten typ tak ma?
Wybieram się na spotkanie w Warszawie w poniedziałek, bo mam jeszcze mnóstwo pytań związanych z tym modelem. Czy w wakacje nadal odbywają się w każdy Pn o 20:00 w Cafe 66?
[ Dodano: Nie 10 Sie, 14 01:18 ]
A czy jest taka możliwość, że światło cofania z lewej strony jest po prostu wyłączone prze jakieś kodowanie? Czytałem że można wybrać stronę w przypadku świtała przeciwmgłowego. Może z tym też tak jest?
-
-
Dziękuję za odpowiedź. Niestety VCDSa jeszcze nie mam i nie bardzo wiem jak się do tego zabrać. Przy O1 wystarczał mi VAG-CAN, ale z tym kabelkiem który mam w O2 nie działa. Poproszę o informację kto w Warszawie może się tym zająć, lub czy na spotkaniu w poniedziałek można będzie liczyć na jakąś pomoc?
Komentarz
-
-
Korzystając z okazji zapytam czy warto kupić Mini VAG 505 PL http://www.e-volt.pl/testery-diagnos...oku_p_120.html do podstawowej obsługi szkodnika? Coś by się przydało żeby za każdym razem nie pytać kolegów sądząc jedynie po objawach, a dysponując jakimiś konkretami.
[ Dodano: Pon 11 Sie, 14 23:50 ]
Problem ze światłami rozwiązany. Potrzebny był VCDS i kolega z kabelkiem. Oczywiście na spocie znalazła się taka osoba której serdecznie dziękuję. Ilość lamp wstecznego ustawia się jak to już wspomniał majonezz w sterowniku. Również tam można ustawić jasność świecenia tylnych lamp postojowych w zakresie 0 - 255 u mnie było 15 czyli około 6%. Nie wolno przesadzić aby była wyraźna różnica pomiędzy światłem pozycyjnym, a światłem funkcyjnym (stop, przeciwmgłowe) gdyż jak się okazuje ta sama żarówka pełni dwie funkcje i sterowana jest niższym lub pełnym napięciem.
Podobno nie jest to regułą i zależy od modelu i rocznika auta.
Na koniec moja refleksja.
Czasy gdy do naprawy usterek elektrycznych w samochodzie wystarczała znajomość prawa Ohma i żaróweczka z kabelkiem już minęły i chyba nie wrócą. Teraz potrzebne są inne kabelki i narzędzia. Na szczęście wśród klubowiczów są dobrzy ludzie którzy pomogą w potrzebie z przysłowiowe dobra słowo.
Po spocie szkodnik otrzyma klubową naklejkę i dołączy do elitarnej grupy
Komentarz
-
Komentarz